Toimintaohjeita

Tälle sivulle kerätään ohjeita, tietoa ja käytänteitä klubien nuorisovaihtotiimien, vaihtarien, isäntäperheiden ja koulujen käyttöön, jotta vaihto-oppilaan oleminen ja eläminen olisi mahdollisimman helppoa ja mukavaa!

Syyskokousohjelma – sisältää muistilistan ja kokouksen esityslistapohjan niistä asioista, joista on syytä syksyllä keskustella, kun isäntäperheet ja uudet vaihtarit kohtaavat ryhmässä ensimmäisen kerran.

Kevätkokousohjelma – sisältää vastaavasti ne asiat, joita lähestyvä vaihtovuoden päättyminen tuo esille. Myös isäntäperheiden käytännön asiat ja isäntäperhevuorot on syytä varmistaa keväällä tulevaa seuraavaa vaihtovuotta varten.

Vaihtovalmistelut – sisältää ajankohtaisia klubien ohjeita mm. valmistautumiseen, tiedottamiseen ja esitelmien pitämiseen.