Uskelan Rotaryklubi

Salo Rotaryklubi

Jäsenmäärä:

33 henkilöä

Uskelan Rotaryklubi on vuonna 1973 perustettu aktiivinen iltaklubi, jonka toiminta on vahvasti suuntautunut yhteiskuntapalveluun. Perinteinen jokavuotinen vammaistapahtuma on odotettu ulkoilu- ja liikuntatapahtuma keskitalvella, missä rotaryn palvelu konkretisoituu: tehdään maailma hieman paremmaksi. Muukin klubin toiminta kohdentuu tiiviisti paikallisiin projekteihin. Joten klubin nimessäkin on haluttu ylläpitää paikallisuutta: entistä Uskelaa, aikaisemmin itsenäistä pitäjää Salon seudulla.

Kokous

Torstai 16:45 – 18:00
(kesä-elokuu 17:00 – 18:00)
Ravintola Rikalassa
Asemakatu 15, FIN 24100 SALO

.
Viikoittaisen toiminnan pääpaino on viikkokokouksen ohjelmassa, josta halutaan tehdä kiinnostava. Esitelmiä pitävät omat siskot ja veljet mutta myös klubin ulkopuolelta vierailee kiinnostavia ihmisiä yhteiskunnan eri aloilta. Tämä synnyttää viikkokokouksissa vilkasta keskustelua, ts. jokainen saa jotakin. Klubivierailuilla pyritään laajentamaan jäsenistön kotipaikkatietoisuutta ja –tuntemusta. Uusien jäsenten myötä edellä mainittua tietoutta pyritään laajentamaan. Kansainvälisen kattojärjestön Rotary Internationalín presidentti DK Lee palkitsi vuonna 2009 Uskelan rotaryklubin uusien jäsenten tavoitteen saavuttamisesta.
Jäsenistön ammattijakautuma on laaja, mikä lisää jäsenten ammattitietoisuutta. Uusien jäsenten myötä edellä mainittua tietoutta pyritään laajentamaan. Klubimme on siis dynaaminen ja saa joka vuosi uusia jäseniä. Vuoden sisko/veli -valinnalla Uskelan klubi pyrkii huomiomaan nuorten parissa toimivia henkilöitä, jotka omalla pyyteettömällä toiminnallaan saavat nuoria rakentavien harrastusten pariin.
Pyyteetön ja tärkeä työ halutaan tuoda yleiseen tietoisuuteen.

Kuvat:
Ylhäällä: Uskelan rotariklubin 40 v. juhlista la 16.3.2013 Salon VPK:n talolla (kuva Pekka Mäenpää)
Oikealla: Klubikokouksen pöytä (kuva Jari Tuomi)
Alhaalla: GSE vierailu Oklahomassa 2009 (Anna Schukov keskellä)
.
Kansainvälisesti Uskelan rotaryklubi on mukana voimavarojensa puitteissa. Nuorisovaihto on ehdottomasti tärkein nuorison parissa tehtävä toimintamuoto. Joka vuosi on oma vaihto-oppilas jossain päin maailmaa ja meillä on vaihto-oppilas täällä (Euroopasta, Etelä-Amerikasta, Australiasta, …). Tällä toiminnalla osaltaan Uskelan klubi antaa nuorille mahdollisuuden tutustua uusiin maihin ja kulttuureihin. Annan GSE-blogi

(kuvassa salolainen Anna Schukov GSE matkalla Oklahomassa 2009)

Toimihenkilöt 2022-2023

uskela.info@rotarysalo.fi