#RcUskela Salo Solarilla

#RcUskela teki yritysvierailun salolaiseen tulevaisuuden tehtaaseen – Salo Solar Oy – joka tekee aurinkopaneleita. Tehdas on perustettu 2015 entisen Saloran televisiotehtaan tuotantotiloihin. Tehdas on huippumoderni ja tuottaa nykyisellä tuotantovauhdilla n. 100 panelia päivässä.  Paneleiden koko valikoimassa on 1,6 m2 ja 2,0 m2 panelieta ja paneleiden rakenne voi vaihdella samoin kuin panelin väri jos arkkitehti niin haluaa.

Myyntipäällikkö Mauno Oikarinen sai runsaasti kysymyksiä esityksensä aikana. Selvästi näki, että ympäritötietoisuus on levinnyt myös Uskelan rotareihin. Osalla oli jo Salo Solarin paneleita käytössä niin mökillä kuin muutamilla jo kotisähkön tuotossakin. Omakotitalon sähkön myynti-, kuljetus- ja erilaiset lupakysymykset nostivat äänekästä kommentointia.

Vierailulla oli mukana myös belgialainen IB-vaihtarimme Julie.

Salo Solar Oy on panelitehdas, Areva Solar Oy on kehitysyhtiö ja Solar Finland Oy on kansainväliseen myyntiin keskittyvä yhtiö.

Salo Solar Oy:n tuotantolinjakuva yrityksen kotisivuilta www.arevasolar.fi

Salo Solar Oy:n (www.arevasolar.fi) yrityskäynti on 2019-2020 kauden yksi klubin teemoista tavoitteena tutustua salolaiseen vähemmän tunnettuun yritystoimintaan. Salossa on lukuisia yrityksiä, joiden taustalla on entisten Salora-laisten, Nokia-laisten tai Microsoft-laisten huippuosaaminen, joka on jalostunut moderniksi 2020-luvun liiketoiminnaksi. Tästä aiemmin ovat esillä olleet IT-Line Oy (www.it-line.fi teollinen tuotantolinjojen tehokkuus), ValueSourse Partners Oy (www.values.fi, tehokasta hankintaosaamista suuryrityksille) ja lisää on tulossa.

Toisena yritysryhmänä ovat Salossa kansainvälisesti menestyvät erikoisosaamista vaativat yritykset kuten Jame-Shaft Oy (www.jameshaft.fi, esim. rasitusta kestävien koneiden akselit) tai nyt vierailtu Salo Solar Oy aurinkopanelitehdas.
Yhteisenä haasteen on kaikissa yirtyksissä esiin noussut kysymys – mistä osaavia ihmisä töihin!