Vuoden Sisko Saara Kemppainen

Uskelan Rotaryklubi valitsee vuosittain Vuoden Siskon tai Veljen. Valinnassa painotetaan alle 18-vuotiaiden keskuudessa tehtyä ansiokasta työtä.

Musiikin maisteri Saara Kemppainen on valittu Vuoden Siskoksi. Hän johtaa Leticia-kuoroa, joka tarjoaa mahdollisuuden musiikkiharrastukseen matalalla kynnyksellä. Kuoro on tarkoitettu jokaiselle riippumatta taidoista. Tämä oli yksi rotaryklubin perusteluista Saara Kemppaisen valinnalle Vuoden Siskoksi.

Perusteluissa painotettiin myös musiikkikasvatuksen tärkeyttä lasten ja nuorten kehityksessä. Musiikilla ja musiikin harrastamisella on todettu olevan runsaasti positiivisia vaikutuksia lasten ja nuorten kehitykseen, Uskelan Rotaryklubi toteaa perusteluissaan.

Vuoden Sisko tunnustuksen Saara Kemppaiselle luovutti 1.12.2022 Uskelan Rotaryklubin tuleva presidentti Päivi Räike.