Uskelan rotaryklubilla järjesti kehitysvammaisille hevosurheilutapahtuman

Perjantaina 15.2. vietettiin jälleen perinteistä Uskelan Rotaryklubin kehitysvammaisille järjestämää hevosurheilupainotteista talvipäivää, tällä kertaa SJ-tallilla Salon Halikossa Rivometsäntiellä. Kutsuvieraita on mm. Salon työ- ja toimintakeskuksesta ja kouluista, yhteensä reilut 120 henkilöä.

Päivän ohjelmassa oli hevosajeluja, hevosten rapsuttelua, pihapelejä ja tietysti makkaranpaistoa ja kuumaa mehua.

SJ-tallin lisäksi tapahtumaa ovat vuosien varrella mahdollistaneet useat salolaiset yritykset, tänäkin vuonna mm. Suur-Seudun Osuuskauppa SSO ja Eläinklinikka EHYT Oy.

Tapahtumalla on pitkät perinteet. Ensimmäistä kertaa tapahtuma on järjestetty jo 34 vuotta sitten. Nyt tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa Halikossa SJ-tallilla .

Perustietoja tapahtumasta:

• edellytyksenä tiivis yhteistyö ratsastusseuran, vammaisjärjestöjen ja opetuksen kesken
  • myös sponsoreita ja tiedotusvälineitä tarvitaan
  • tapahtuma järjestetään nyt, v. 2019 34. kertaa
  • tapahtuman käynnistäjät jo edesmenneet rotaryt Pekka Vuori ja Heikki Nieminen
  • tänä vuonna vetäjänä Uskelan Rotaryklubin Jouni Niemi ja Juha Talviniemi
  • usein mukana on ollut myös urheiluseuroja
  • kerää noin 100 vammaista ja heidän huoltajaansa
  • ajankohta: perjantai ennen hiihtolomaa

Lisätietoja:

Juha Talviniemi, 044-376 7440, juha.talviniemi@canon.fi