To 8.8. Rotaryt Iltatorilla

Salon alueen kolmella rotaryklubilla (Salo, Perniö ja Uskela) oli torstaina 9.8. yhdistysten iltatorilla Nuorisovaihtotreffit.  Paikalla oli rotareiden lisäksi useita vaihto-oppilaita, jopa vuosikymmenien takaa sekä vaihto-oppilaiden perheitä. Ylpeänä rotaryt esittelivät toimintansa helmeä, Nuorisovaihtoa ja sen kolmea eri matkustusvaihtoehtoa.

• Nuorisovaihto-ohjelman kautta lähetämme vuosittain 2-3 nuorta maailmalle vuodeksi ja vaihdossa saamme tänne samanaikaisesti nuoria tilalle. Kaikki nuoret asuvat keskimäärin kolmessa eri isäntäperheessä tutustuen uuteen maahan, kertoo Uskelan Rotaryklubin Torsti Poutanen
  • Lähetämme myös halukkaita kesävaihtoon. Kesävaihdossa nuoret ovat perheessä ulkomailla kuukauden ja palaavat perheen nuoren kanssa kotiin esittelemään hänelle vastaavasti kuukauden aikana meidän arkeamme, jatkaa Poutanen
  • Leirivaihdossa nuori hakee jollekin sopivalle ulkomaan Rotaryn teemaleirille ja osallistuu siellä muutaman viikon mittaiseen toimintaan.

Kaikkiin näihin on seuraavat lähdöt ovat kesällä 2019. Hakuaika erilaisiin vaihto-ohjelmiin on juuri nyt syyskuun loppuun 2018 asti. Lisätietoja https://rotarysalo.fi/nuorisovaihto/hakuprosessi/

Nuorisovaihdon lisäksi torilla oli torstaina mahdollisuus tutustua laajemminkin salonseutulaiseen Rotary-toimintaan.

Kuvassa Uskelan klubin presidentti Anne Juntti (vasemmalla), vaihto-oppilas Fanny Lehto sekä nykyinen rotary ja entinen vaihto-oppilas (1960-luvulta) Simo Raula.

Alla Pohjanmaalta olevan Jonnan Youtube-videosarjan 2-osa jossa hän kertoo rotarien vaihtarivuodestaan.