Salon Rotaryklubeilla Nuorisovaihtotreffit Salon Iltatorilla torstaina 9.8.

Salon alueen 3 rotaryklubia (Salo, Perniö ja Uskela) ovat yhdistysten iltatorilla torstaina 9.8. esittelemässä toimintaansa. Torilla haluamme ylpeänä esitellä mm. toimintamme helmen Nuorisovaihdon ja sen kolme eri matkustusvaihtoehtoa.

• Nuorisovaihto-ohjelman kautta lähetämme vuosittain 2-3 nuorta maailmalle vuodeksi ja vaihdossa saamme tänne samanaikaisesti nuoria tilalle. Kaikki nuoret asuvat keskimäärin kolmessa eri isäntäperheessä tutustuen uuteen maahan, kertoo Uskelan Rotaryklubin Torsti Poutanen.
  • Lähetämme myös halukkaita kesävaihtoon. Kesävaihdossa nuoret ovat perheessä ulkomailla kuukauden ja palaavat perheen nuoren kanssa kotiin esittelemään hänelle vastaavasti kuukauden aikana meidän arkeamme, jatkaa Poutanen.
  • Leirivaihdossa nuori hakee jollekin sopivalle ulkomaan Rotaryn teemaleirille ja osallistuu siellä muutaman viikon mittaiseen toimintaan.

Kaikkiin näihin on seuraavat lähdöt ovat kesällä 2019. Hakuaika erilaisiin vaihto-ohjelmiin on juuri nyt syyskuun loppuun 2018 asti. Lisätietoja https://rotarysalo.fi/nuorisovaihto/hakuprosessi/

Nuorisovaihdon lisäksi torilla torstaina on mahdollisuus tutustua laajemminkin salonseutulaiseen Rotary-toimintaan. Paikalla torilla on klubien edustajia kaikista kolmesta klubista sekä tietysti vaihto-oppilaita vuosien varrelta.

Tervetuloa kanssamme torille!