#RcUskela in SOME

Tänään oli #RcUskela (klubimme hashtagh) julkisuuskuvaa pohtiva ja SOMEen tutustuva syyskauden #15 klubikokous. Joten aluksi vähän läsnä olleiden tilastoa:

• Älykännykkä 100 %
  • Facebooktili 80 %
  • Rotary district 1410 jäsenyys 9 % (mutta tilaisuuden jälkeen lähes kaikilla)
  • Instgram-tili 20 %
  • LinkedIn-tili 45 %
  • Pinterest-tili 15 %
  • WhatsApp-tili 100 %

Ikä-haarukka läsnäolleilla 42-76 joten ihan mukavasti meillä ollaan teknologisesti hereillä. Siitä kertoi jo vuosikokouksen sähköinen läpivientikin. Samalla kartoitimme klubimme jäsenten face-kavereiden määriä – useammalla oli yli tuhat kaveria ja illan aikana varmasti löytyi omasta klubista muutama lisää.

Tutkimme ketkä ovat FB D1410 sivuilla aktiivisimpia, miten lähiklubimme tai niiden jäsenet ovat aktiivisia, entä DG SOME-agitaattorimme Heidi.

Kokouksen aikana vilkkaimmat ehtivät jo FB:ssa uudistaa rotarypuketumiskoodin, juoruta naapuripöydän tekemisistä jne. Vähän siis erilaista kuin perinteinen klubikokous. Lopuksi jokainen pöytäkunta julkaisi jonkun #RcUskela #SomeHarjoitus postauksen. Näitä sitten lähdimme kommentoimaan, tykkämään ja jakamaan ja näin luomaan somepöhinää.

Leikkisän facekeskustelun lomassa heräsi kysymys – kuka on vastuussa jos esim. D1410 facessa julkaistaan vihapuhe tai kunnian loukkaus. Onko se DG Heidi, moderaattorit vai kuka! No! melko selkeitä vastauksia löytyi.

Kokouksen aikana pohdittiin myös sitä, mistä aiheista meidän klubin pitäisi postata FB D1410 -sivuilla.