#Rc Uskelan kokoukset

Valtioneuvosto suosittelee välttämään kokoontumisia. Uskelan klubin moniammatillisesta verkostosta löytyvää osaamista hyödyntäen keskustelun siskomme Marjatta Hyttisen kanssa. Samoin Piirikuvernööri Heidi Cavenin kanssa käydyn keskutelun perusteella tiedotan seuraavaa!

USKELAN ROTARYKLUBIN KOKOUKSET

Uskelan rotaryklubi jatkaa kokoontumisiaan to 19. ja to 26. maaliskuuta ETÄKOKOUKSINA KOTOAAN. Tämä tarkoittaa, ettei toimintaa laiteta parkkiin, vaan kukin käyttää kokousajankohdan tai sopivaksi katsomansa ajankohdan kokousteeman mukaiseen asiohiin perehtymiseen ja mahdollisiin ”kotitehtäviin” ;D

To 19.3. KOTIKOKOUS aiheena Koronavirus

• Tulen keräämään aiheesta materiaalia, linkkejä ja mahdollisesti jopa pieniä tehtäviä. Näin kukin suortittaa oman kokousosuutensa kotonaan ilman tartunnan leviämisen ristkiä

To 26.3. KOTIKOKOUS aiheena www.rotary.fi sivut josta tulee opaste poverpoint sekä tutkimustehtväiä kuten aiemmista kokouksista.

Näiden tulevien viikkojen aikana selvitämme jatkotoimenpiteet.

Seuraavassa muutamia huomioitavia sivuja jo valmiiksi

THL:n KORONAVIRUSINFO

THL:n viralliset aiheen jatkuuvasti päivitettävät infosivut ovat

www.thl.fi/web/inferktiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19

Sivustolla saattaa olla hidasteita ja hetkellisiä tukoksia suuren kävijämäärän vuoksi, mutta THL lisää liikennekapasiteettiä.

THL:n johtaja 4 ohjetta 12.3. klo 10:48

• #1  Pidetään vähintään 1 m ”turvaväli” jokaiseen kanssaihmiseen, jolla on flunssaoireita
  • #2  Pysytään poissa väenpaljoudesta ja tungoksesta
  • #3  Ei osallistuta tapahtumiin, yleisötilaisuuksiin tai isoihin kokouksiin (pidetään ne etänä).
  • #4  Sairastetaan kotona

MUUTA HUOMIOITAVAA

Samalla kiitän eilistä aktiivista IC-kokousväkeä osallistumisesta. Aiheeseen sopii hyvin jatkaa myös erilaisista koronaepidemiaa hyödyntäviä häiriöitä.

Toivon, että me rotaryt toimimme esimerkillisiseti niin Valtioneuvoston, THL:n kuin paikallistenkin viranomaisten ohjeiden mukaan. Samoin vältämme asian paisuttelua ja vääristelyä sekä annamme viranomaisille työrauhan.

Muutamat poliitikot ovat jo aloittaneet oman profiilinsa nostamisen viranomaistoimintaa mustamaalamalla joten nyt suosittelen medialukutaitoa ja asioiden taustoihin perentymistä ennen reippaanpia SOME-kommentointeja.

TIVI eli TietoViikko kertoo verkossa jaettavasta John Hopkinsin yliopiston corona-verkkosivusta joka kerää WHO:n koronatietoja ja julkaiseen selkeää visualisointia epidemian leviämisestä. https://bit.ly/38R7cpr Sivusto seuraa maailman epidemiatilannetta mutta påienellä viiveellä.

Samalla kuitenkin varoitetaan, että sivuston tehokäyttöön luodun apsin asentamisesta ja erityisesti sen jakamisesta voi seurata salasanavarkaus ja laitteen haltuunottoa.

D1410 INFO

DG Heidi Caven tiedottaa lähiaikoina piirin rotarytilanteesta ja ohjeistus suosittelee kokoontumisten perumista. Etänä kokouksia voidaan edellen pitää, jos se on mahdollista.

RC Uskelan rotaryterveisin

Jari Laakkio, presidentti 2019-2020