Ratsastus- ja talvipäivä Merlizin talilla Muurlassa

Perjantaina 17.22. vietettiin jälleen perinteistä Uskelan Rotaryklubin kehitysvammaisille järjestämään ratsastus- ja talvipäivää Ratsastuskeskus Merlizin talilla Muurlassa. Tällä kertaa lähes lumettomissa merkeissä. Kutsuvieraita oli mm. Salon työ- ja toimintakeskuksesta ja kouluista, kertoo Uskelan klubin presidentti Kirsti Kirjonen.

Päivän ohjelmassa oli ratsastusta, pihapelejä ja tietysti makkaranpaistoa nuotiolla ja grillissä sekä kuumaa mehua ja limpparia. Ratsastuskeskuksen lisäksi tapahtumaa ovat vuosittain mahdollistaneet useat salolaiset yritykset, tänäkin vuonna mm. Suur-Seudun Osuuskauppa SSO, jatkaa Kirjonen.

Tapahtumalla on jo pitkät perinteet. Ensimmäistä kertaa tapahtuma on järjestetty jo 32 vuotta sitten. Viime vuosina tapahtuma on kerännyt peräti 100 vammaista ja heidän huoltajaansa leppoisaan, talviseen tapahtumaan. Tällä kertaa mukana oli yli 80 kutsuvierasta. Rotareita paikalla oli parisenkymmentä.