Kaisa Suutela-Kuisma Vuoden Sisko

Vuoden 2013 Sisko Kaisa Suutela-Kuisma
Kaisa Suutela-Kuisma, Uskelan Vuoden sisko 2013

Ex-presidentti ja D1410 piirin Ystävyysvaihdon puheenjohtaja Mikko Ruohonen oli 2013 valitsemassa Uskelan klubin Vuoden Siskon/Veljen. Valinta kohdistui tänä vuonna Salon seurakunnan johtavaan kanttoriin Kaisa Suutela-Kuismaan. Perinteiset valintakriteerit ovat lasten ja nuorten kanssa tehtävä työ sekä vapaaehtoistyö. Mikko painotti että Kaisa tekee hyvää työtä suurella sydämellä. Nuoret tuottavat Kaisan johdolla musiikkiesityksiä, nuorisokuoro kasvaa ja keikkailee jopa ulkomailla.

Mm. rippikoulujen musiikista vastaava Kaisa itse kertoo, että nuorten kanssa saa olla oma itsensä ja että nuorten kanssa toimimisessa on säpinää ja sähäkkyyttä. Heidän kanssa puhutaan molemmin puolin suoraan. Lisäksi nuoret ovat luovia ja taitavia josta Kaisa jakaa kiitosta alueen koulujen hyvälle musiikinopetukselle. Kaisan positiivinen asenne ja tekeminen ovat johtaneet siihen, että nykyään nuoria tulee runsaasti leireille, isoskoulutukseen ja nuorisotilat ovat täynnä porukkaa. Kaisa kiittelee myös seurakunnan panostusta nuorisotyöhön. Tästä esimerkkinä keskustan alueella olevat viisi nuoriso-ohjaajaa sekä kolme lapsi-, nuoriso- ja rippikoulutyöhön erikoistunutta pappia.

Liitteenä pe 22.11.2013 SSS-juttu
Vuoden 2013 sisko Kaisa-kanttori