D 1410 KK-kirje 2013 01

Rotary D-1410 DG 2012–2013 Berndt von Veh
Kuukausikirje No  7,   tammikuu  2013

Kuukauden   teema ” R O T A R Y T I E T O U S ”

Hyvät ystävät Toivotan teille kaikille mitä parhainta Uutta Vuotta 2013. Uskon, että te kaikki olette viettäneet rauhallisen ja rentouttavan joulun. Puolet tästä rotaryvuodesta on takanapäin – toinen puoli edessämme. Klubeissa on tehty paljon hyvää, laadukasta työtä – kiitos kaikille siitä. Lähdemme yhdessä toteuttamaan vielä edessämme olevia tehtäviä. Kiinnitämme erityistä huomiota jäsenasioihin.

Tammikuun teemana on ”Rotarytietous”. Rotarytietous on toimintamme ydin. Meidän pitää huolehtia Rotarytietouden ylläpidosta jatkuvasti. Klubeissa järjestetään lyhyitä tietoiskuja ym., jotka muistuttavat meitä toimintamme ytimestä ”palvelemisen ihanteesta”. Useissa klubeissa tällaisia tietoiskuja annetaan lähes viikoittain – joissakin ne ovat harvempia. Näissä asioissa klubit voivat käyttää hyväkseen sitä asiantuntemusta mitä pitkäaikaiset rotarit, entiset presidentit jne edustavat – käyttäkää heitä hyväksenne tietoisuuden syventämisessä.

Piirikonferenssi ”Baltic Grace” 13 – 14.4.2013 – Tämän kevään piirikonferenssi, ”Baltic Grace” toteutetaan uudella, mielenkiintoisella tavalla. Aloitamme lauantaina 13.4.13 klo 15.00 Turun VPK:n talolla jossa on asiapitoista ohjelmaa, mm. piirikokous. Noin klo 19.00 siirrymme Turun satamaan uuteen ruotsinlaivaan ”Viking Grace:iin”. Lähdemme Tukholmaan kääntymään. Heti lähdön jälkeen alkaa ”Governors Grace” –illallinen. Seuraavana päivänä paluumatkalla pidämme korkean tason ”Itämeri paneelikeskustelun”, GSE-ryhmien esitykset sekä erillisen palkitsemistilaisuuden. Olemme takaisin Turussa sunnuntai iltana noin klo 20.00. Meillä on näin ainutlaatuinen tilaisuus ensiksikin kuulla korkean tason esityksiä Itämeren tilasta ja myös tutustua uuteen hienoon laivaan. Varustamon vaatimusten mukaisesti meidän pitää ajoissa ilmoittautua tälle matkalle. Meillä on kaikkiaan noin 300 vuodepaikkaa jotka jaetaan maksamisjärjestyksessä. Ohjelma ja ilmoittautumisohjeet julkaisemme tätä kk-kirjettä vastaavalla tavalla heti tammikuun loppupuolella, joten olkaa tarkkana: ilmoittautukaa/maksakaa heti, jotta varmasti pääsette mukaan tähän ainutlaatuiseen tapahtumaan. Presidenttejä ja sihteereitä pyydän huolehtimaan sen kirjeen levittämisestä kaikille jäsenille. 2

Joulumusiikki-ilta Turussa – Turku-Aninkainen klubi järjesti yhdessä Turun Tuomiokirkkoseurakunnan kanssa hienon Joulumusiikki-illan Turun Tuomiokirkossa 18.12.12. Tilaisuus oli tunnelmallinen – kirkko oli täynnä ja esiintyjät korkeatasoisia. Hienoa – kiitos!

Rauma – Länsi-Suomi –lehti on myöntänyt Raumanmeren Rotaryklubille ”Yhteishyvän mitalin” tunnustuksena heidän hienosta toiminnasta puhtaamman meriveden puolesta. Lämpimät onnittelut! Jatkakaa!

Pilkkimestaruuskilpailut 9.3.2013 – Rotarien pilkkimestaruuskilpailut pidetään Keuruulla 9.3.2013. Katso SR:n nettisivuilta tarkemmin.

RI Convention – Muistutan teitä vielä RI:n Konventiosta 23. – 26.6.2013 Lissabonissa, Portugalissa. Konventio on nyt Euroopassa – seuraava pidetään Sydneyssä, Australiassa.Tutustukaa netissä Konvention ohjelmaan ja ilmoittautukaa joukolla mukaan.

Valtakunnallinen TRF-seminaari – Muistakaa Valtakunnallinen Rotarysäätiöseminaari Tampereella 9.2.2013. Kokouskutsu, ohjelma ym. löytyvät nettisivuiltamme. Etenkin pyydän niitä klubeja, jotka eivät olleet edustettuina Maarianhaminassa ja/tai Forssassa huomioimaan tämän seminaarin. Huomioikaa myös että kysymyksiä voi lähettää ennakkoon järjestäjille. Lähempiä tietoja nettisivuilta.

Joulukortit – Toivottavasti joulukortit menivät hyvin kaupaksi ja että RI:n vuosirahastoa on kartutettu avokätisesti.

Läsnäolo –
Läsnäolotilastot marraskuulta liitteenä. Lähes puolet klubeista eivät raportoineet läsnäoloaan marraskuulta !!!

Hyvät  rotarit ! Me osaamme – me teemme  !

Berndt Berndt von Veh, DG  2012-13, D  1410, (Turku  1.1.2013)

Rotarydollari  (marraskuu)   1 USD = 0,77 EUR   –   1 EUR =  1,2987 USD

Muistiruutu